mari

Corridor

1:05



{{ Coat-ZYGA, Dress-Lily Brown, Shoes-somewhere in shibuya street, Hat-BAYCREWS sale, moon brooch-vintage, pearl hair accessory-PINCEAU}}

I borrow the kahki coat from Nori.
The coat, dress, and boots are all sale items which I bought in this winter.
Lily Brown is good brand that I can find lots of vintage taste clothes in reasonable price, and they perfectly fit with our (Japanese girl's) body.
I adore this kind of vintage/dramatic look with the hat and maxi dress.
I already miss Ace hotel, NY.... Hope the memories will not vanish in my head.

コートはのりちゃんがブルックリンで着てたカーキのもの。この日はマリが着たんだ!
コート、ハット、ワンピ、ブーツは全部この冬買ったセールだよ。

Lily Brownはラブリーなモノが見つかるから、よくチェックしているの。古着っぽいコンセプトだし、日本人の女の子の体系に合うから…。しかも安いしね!NYに発つギリギリまで、どのワンピを買うか悩んでいたマリ&ノリ。このLily Brownちゃんも6千円くらいだったんだけど、それでも…!ねぇ。真剣に選ばなくちゃだからね。
(ほんとは新作の花柄を買おうかと思ったんだけど、お財布と相談してやめたの笑)

女優ハットにマキシドレス…シネマライクなスタイルが好きな私は、ホテルのロビーでるんるん気分。
Acehotelの廊下は暗くて明りがポツポツついていて…ところどころにウイットに富んだグラフィックがあって…写真を撮るのがとても楽しかった。

東京での生活とあの時の日々があまりにも違いすぎて、思い出が消えちゃいそうで怖い。私は、どうしたらいいんだろう?

friend

NYFW Diary (CBA san photos!)

23:54

のりちゃんと雪の中車へ駆け込むシーン!photo by Akiko...
面白くて載せちゃった…これ凄くスキ♡
Me and Nori in the snow, escaped into the car... 

最初の4枚を撮影してくれたのは、CBA(シーバ)さん!
アーティストでありアキコちゃんブログのカメラマンさんなんです。
とってもステキなカメラでNYツアー中のふとしたシーンを激写してくれた♪
(そして、お二人が写真データ送ってくれたの!ありがとうございます!)

綺麗~な画質。いつものマリノリのものとは違うアングルで鮮やかに蘇る思い出、街のディテール隅々まで…
やはり、いいカメラはいいのである!

CBAさんのタンブラーはこちら。インスタグラムはこちらだよん♪
スーパーイラストレーターあきこちゃんのページは、ここをチェックしてね!


Photos by CBA san.

CBA san is Akiko's cameraman and artist took our NY photos!
Check his Tumbler and Instagram pages.

More!
Who is Akiko chan....?




ブログランキングに参加しています;)
にほんブログ村 ファッションブログ モード系へ

NY

Exciting day for us ;)

21:02






kate spade NY's fall 2013 presentationで
デボラ・ロイドとブラッド・ゴレスキー、スージーバブルに、そのほか有名なブロガーちゃん達に会えたよ!
彼らの事はPCのスクリーン画面かiphoneの中でしか見たことが無かったから…実際にお話出来たことは本当にエキサイティングな出来事だった!
会場のほとんどの人がスマートフォンを持って、その場の空気を即座にアップしてた。
カメラマンは写真を撮り、ブロガーはつぶやき、人々はおしゃべり…そして思い思いの服装に身を包み。
その様子はとてもシンプルでわかりやすく、そして何よりとってもスマートだったの。

私の願いはね
またいつかNYFW(それかパリ・ミラノ・ロンドン)に行って、別のブランドを見ることと
東京ファッションウィークも、これと同じように素敵になったらいいのに…ってこと!


At kate spade NY's fall 2013 presentation...
We met Deborah Lloyd, Brad Goreski, Susie Bubble and a couple of  fashion people in NY :)
 Since we used to see them ONLY  in the PC screen (and iphone!), it was a great opportunity to talk with them.  Most of people grabbed their smart phone, uploaded about its atmosphere of  the event immoderately. Photographers took the photos, bloggers tweet,     
People communicate, talk, dressed up.  It was simple but they did it very quickly in a smart way.

 My wishes in the future are....T
・To see another brand's collection.
・Tokyo Fashion week would be fun like this!


ブログランキングに参加しています。クリックお願いいたします。
にほんブログ村 ファッションブログ モード系へ

Nori

Cartoon Lover

1:24


 Since she was in junior high, Nori is a cartoon lover. She eats snacks and candies with watching cartoon network. 
Last week, she realized her childhood dream to watch cartoon network in USA.

Wearing-UNIQLO knit dress , Stockings-House of Holland stockings, CA4LA knit cap and ayame Glasses.

のりちゃんは小さいころから外国のアニメが大好きで、学校から帰るとお菓子と派手な色のガムやキャンディー片手に「カートゥーンネットワーク」を観ていました。
先週彼女は「アメリカでアニメを観る」という夢をついに叶えました。

ニットワンピはユニクロで、ベルトでミニにブラウジングして着てます。
ニットキャップはマリのものを貸したんだ!

ブログランキングに参加しています。クリックお願いいたします
にほんブログ村 ファッションブログ モード系へ



jewerly

Shopaholic roses

20:02



{{Rose gown & Blue green necklace-Forever21, Bow necklace-katespadeNY, moon brooch and pearl earrings-vintage, pearl hair barrette-PINCEAU}}

I got this rose gown at forever21 a couple of weeks ago, and decided to bring it to NY. It was a great moment to find lovely gown such a chap store, and also I found the beads necklace on the same floor. Lucky!
That day, I bought Christian Louboutin pumps, Alice+Olivia dress and katespade bow necklace for a the brand's 20th anniversary party.Why I could resist? 

このバラのガウンとビーズのネックレスは渋谷のForever21で買ったの。NYツアーに絶対持っていこうと思って!余計な出費かもしれないけど安かったからいいかなって笑 Foreverは「安かろう悪かろうに決まってるぜ!」なんて決めつけて行かなかったんだけど、考えを改めました。掘り出し物が見つかって良かったです。何でも頭ごなしに決めちゃダメだね!
この日は・・・kateの20th記念パーティ用に着ていくお洋服とアクセをNYで買った日。リボンのネックレスは黒いストーンのおかげで甘過ぎないし、コーディネートのポイントになるのでお気に入り。Tシャツに合わせても可愛いと思っているの!それから、二番目の写真で手に持ってるのはピンクのバングルで、プレゼントでいただいたものなんだ :) 春夏につけようと思ってるの ;) 

ブログランキングに参加しています。クリックお願いいたします
にほんブログ村 ファッションブログ モード系へ

Beauty

Oheya Asobi

0:56




Things I put into my travelling bag-Millennium Mother starter set and Revlon TOP SPEED nail polish.
Small boxes are teas in the acehotel room.

今回の旅行に持って行った物。
ミレニアムマザーの7日間セットとレブロントップスピードネイル。
ミレニアム…良い感じ。NYの旅にも難なく対応してくれた。大きいの買おうかな
(チャントアチャームと迷いますが)
ネイルの方は、乾くのが早いけれどとれやすいのでトップコートが必要だったな
やっぱり赤い爪がすきだなぁ!
ACE HOTELのお茶達はマッチ箱みたいな入れ物に入っていたよ。

ブログランキングに参加しています。
にほんブログ村 ファッションブログ モード系へ

hair

The Street

0:39


{{Coat-La TOTALITE, knit-ZARA, Jeans-UNIQLO, Boots-Somewhere in shibuya shop,Bag-Marc by, Stole-BABYLONE, Pearl earrings-vintage}}

ブルックリン散策の時のお洋服。このブーツは渋谷センター街のお店で買ったの!
(安かったよ、確か3~5000円くらいだった)。それから最近は、この大きなパールイヤリングにはまってる…
お母さんのお古なんだけど、とっても目立つし、顔周り華やかになるし、
コーディネートをレディな雰囲気にしてくれるから便利なの。
それから、最近パーマをかけたんだけど本当に気に入ってる…♡♡♡
私面倒くさがりだから、素早く作れて、力抜けてるけどなんか服が決まっちゃうね!?
って感じのヘアスタイルにずーーーっとしたかったの!
このヘアスタイルを作ってくれたのは、SHIMA青山の佐藤さん 彼女はセクシー可愛い髪を作る天才ですわー!!

In a Brooklyn street. I found these boots at Shibuya Center Gai shop.(Quite cheep! like 3or5000yen?) I'm obsessed with big pearl earrings so far. 
By the way,I love my new wavy hair! SHIMA AOYAMA Satou-san made my hair! She is a genius!

この後はソーホーにあるkatespadeショップにお邪魔しまして…
After that... We went to katespade shop at SOHO.

真っ赤なペプラムドレスを着たの!公式サイトに記事がアップされているので
ぜひぜひ読んでみてね

Check that I was in a katespade red peplum dress!


まだまだNY記事UPしていきますよー!!

ブログランキングに参加しています。クリックお願いいたします
にほんブログ村 ファッションブログ モード系へ

Nori

Walking Brooklyn

20:26



{{ Hat-CA4LA,Coat-,ZYGA, Down Jacket-UNIQLO light down,Stockings-House of Holland, Shoes-Jeffrey Campbell, Bag-katespade NY,Stole-ZARA, Glasses-ayame i wear design}}

NYダイアリー1日目。ノリちゃんとブルックリン散策!ふーん、ここがダンとジェニーが住んでたとこ?!
たしかに壁の落書きと道の荒れ具合、歩くとドキドキするこの感じ、アートが生まれそうな空気…。
カフェでは一心不乱にドローイングをする男女がいたり、ゆるっとしたアースカラーの色合い・カッティングのカジュアル服やアレキサンダー・ワンを揃えたセレクトshopがあったり…。確かに、私達が泊まったACEHOTEL周辺とは、人と街の雰囲気が全く違ったの!

NY diary DAY1- Nori and me walkied around Brooklyn! 
It was very different than the place we stayed...(We stayed at ACE HOTEL!)
There are lots of graffiti, bins and cans were everywhere, I felt the atmosphere that underground art would born there.


NYではコートの下にユニクロライトダウンを着たんだけどとっても温かくて、雪の日以外は途中で脱いじゃうくらいだった!Japanese productすごいーって感動したよ~。
それからノリちゃんが履いたこのストッキングは皆からとっても人気で「それどこのー!?」ってすごく聞かれたの。HOUSE OF HOLLANDのものだよ。ルミネのbonjour recordsで買ったの。

She wore UNIQLO light down under her coat- it really works.  Her graphical tights were very popular there, she wore them almost everyday. They are HOUSE OF HOLLAND, we got them at LUMINE shinjuku bonjour records.

ブログランキングに参加しています。クリックお願いいたします
にほんブログ村 ファッションブログ モード系へ

FW

NY Instagram Diary

1:45


Hi! I'm just came back from NY!! It was really really exciting trip for both of us, actually we did not want to go back Tokyo even we miss Japanese rice and soy source...
Well , here is our instagram photos of the trip, and I will start to update lots of pictures from tomorrow!!

ハロー!マリノリは本日NYから帰国しました…。
初めてのNY。(そして、ノリちゃんにとっては初めての海外&飛行機)ほんっとに、忘れられない旅になりました。もう、何から話したらいいかわかんないよーーーー!!!!!
とりあえず、記事は明日からたくさんUPしていくので今日はInstagramの写真を載せるね…。
マリノリのInstagramアカウント新しくしたのでぜひフォローしてね~(^-^)

ブログランキングに参加しています。クリックお願いいたします☆
にほんブログ村 ファッションブログ モード系へ

Tweet Tweet